dimecres, de maig 03, 2006

Teories de la tonalitat

Des que vaig començar a estudiar música, ja fa uns quants anys, vaig aprendre a solfejar; vaig aprendre a ensenyar llenguatge musical; i quan vaig acabar els estudis del Conservatori vaig aprendre a compondre amb grafies contemporànies a fora del meu pais. M’agrada constatar com el lèxic musical va canviant.
El CRLM es defineix a si mateix com a “un laboratori de recerca musical”.
El web del CRLM disposa d’una extensa base de dades de les publicacions que tracten les teories de la tonalitat , el primer títol data del 1482, Musica practica de Bartolome Ramos. El darrer títol és del 1954, Structural Functions of Harmony d’Arnold Schoenberg.
Cinc segles pensant amb la tonalitat. Això em comforta.
http://www.crlm.paris4.sorbonne.fr/mt/tsources.html#1600

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Aquest llistat és impressionant i te un gran valor.
Tanmateix, hi trobo a faltar que ni tan sols esmentin el tractat d'harmonia del mestre Zamacois que tants i tanyts músics del nostre pais varem estudiar.
A pesar de que era (encara és) una mica "machacón" acabaves saben't-ne, i molt, i això és el que compta.

Carme Miró ha dit...

Hola mgaspa:
Certament no es pot ignorar el què dius.
Gràcies pel teu comentari